LENSO z grupy ZEISS to firma dostarczająca precyzyjne rozwiązania metrologiczne dla przemysłu w obszarach kontroli jakości, konstrukcji, R&D, utrzymania ruchu i produkcji. Naszym głównym zadaniem był content marketing w social mediach klienta oraz tworzenie treści na bloga.
Głównym celem było wprowadzenie regularnej komunikacji na portalach społecznościowych, która miała przybliżyć użytkownikom oferowane systemy pomiarowe, jak i kreować wizerunek klienta jako eksperta w swojej dziedzinie. W ciągu 2 lat wyprodukowaliśmy 309 postów na oba kanały komunikacyjne, a żeby uatrakcyjnić publikowane treści stosowaliśmy różne formaty – video, galerie zdjęć, karuzele oraz statyczne grafiki. Okazjonalnie pokazywaliśmy również LENSO od środka, przedstawiając ekspertów i publikując relacje z wyjazdów integracyjnych. Wprowadziliśmy również cykl postów na zaangażowanie #SKANUJzLENSO, w którym pokazywaliśmy przedmioty zeskanowane przy pomocy skanerów 3D, jak np. pączki, choinkę bożonarodzeniową czy Kinder Niespodziankę.
Wierzymy, że rola mediów społecznościowych w marketingu przemysłowym jest szczególnie ważna, dlatego zaproponowaliśmy działania sponsorowane, a za sprawą precyzyjnie dobranej grupy docelowej w promowanych postach mogliśmy trafiać do potencjalnych klientów. Wyprodukowaliśmy reklamy promujące ważne wydarzenia dla LENSO, najczęściej w celu pozyskania uczestników i zapisów na eventy czy konferencje. Przykład? Kampania reklamowa na Linkedinie, pozyskująca zgłoszenia na warsztaty #HandsOnMetrology Tour, która w 2 tygodnie zrealizowała 100% celu.
Marketing firmy LENSO z grupy ZEISS to nie tylko social media, na przełomie dwóch lat wyprodukowaliśmy 50 eksperckich wpisów blogowych. Każdy z nich wzbogacony jest o grafiki, a niektóre zawierają także materiały video. We wpisach przedstawialiśmy korzyści płynące z użytkowania systemów pomiarowych oferowanych przez LENSO oraz informowaliśmy o wydarzeniach z życia firmy. Artykuły powstawały zgodnie z zasadami SEO. Zastosowanie odpowiednich frazy kluczowych wpłynęło na pozycjonowanie w przeglądarce Google, co przełożyło się na lepszą widoczność firmy w Internecie.
Kolejnym zadaniem postawionym przez klienta było stworzenie stopki mailowej oraz landingu firmy, bazując na otrzymanych materiałach. Zadbaliśmy, aby wszystkie udostępniane treści były spójne pod kątem graficznym, zarówno na stronie www, jak i w social mediach. W 2023 roku po fuzji z firmą ZEISS odświeżyliśmy ich key visual, dostosowując go do nowych wytycznych. Charakterystyczna dla LENSO czerwień ustąpiła miejsca bieli połączonej z granatem.
Marketing firmy LENSO wzmocniliśmy o spoty promocyjne. Zajęliśmy się ich przygotowaniem od A do Z – stworzyliśmy scenariusze, zadbaliśmy o plan nagrań i profesjonalną ekipę filmową, z którą stworzyliśmy łącznie 5 filmów. Video marketing wykorzystaliśmy do przedstawienia ludzi stojących za firmą, a także zaprezentowania oferty klienta, jak to miało miejsce na przykład podczas #HandsOnMetrology Tour w Tychach.