Fundacja Klementyna to lokalna organizacja non profit działająca w Białobrzegach i okolicach. Jej celem jest pomoc seniorom w przepędzeniu biedy i samotności z domów. Opracowaliśmy dla niej plan komunikacji w social mediach, dzięki któremu treści na Facebooku, Instagramie i Linkedinie będą bardziej spójne, a content dotrze do szerszego grona odbiorców, w tym potencjalnych darczyńców. Jak to zrobiliśmy? Czytaj dalej!
Współpracę rozpoczęliśmy od poznania ludzi stojących za Fundacją Klementyna, którzy powiedzieli nam także czego oczekują i co mamy uwzględnić w planie komunikacji. Aby lepiej poznać grupę docelową, wizję marki oraz jej potrzeby, mocne strony i atrybuty przygotowaliśmy brief ze szczegółowymi pytaniami. Prześledziliśmy również działania konkurencji, jak i dotychczasowe poczynania fundacji w sieci. Kolejnym krokiem było ustalenie, jak ich odświeżona komunikacja w social mediach powinna wyglądać. W tym celu opracowaliśmy tone of voice, persony, metaprogramy i archetyp marki.
Aby lepiej zrozumieć grupę docelową Fundacji Klementyna, opracowaliśmy 5 person – wolontariuszkę, osobę poszukującą pomocy dla kogoś innego, darczyńcę prywatnego, darczyńcę firmę oraz osobę, która chce się zaangażować w pomoc, lecz jeszcze nie wie jak. Przeanalizowaliśmy ich potrzeby, ale też obawy, jakie mogą nimi kierować, przed podjęciem współpracy z fundacją. Porównaliśmy je, wskazując wspólne elementy oraz zachowania i wyciągnęliśmy wnioski. To ułatwiło nam tworzenie planu komunikacji w social mediach dostosowanego do grupy docelowej.
Cała komunikacja w social mediach oparta została o model Messy Middle, który pozwala zrozumieć podstawowe zachowania konsumentów. Dla każdego z etapów przygotowaliśmy kreacje dostosowane do różnych kanałów w mediach społecznościowych. Przedstawiliśmy również propozycje działań dodatkowych, które warto wprowadzić do marketingu fundacji offline. Są one także niezwykle istotne w modelu Messy Middle, zwłaszcza jeśli chodzi o świadomość marki.
Całość zaprezentowaliśmy i omówiliśmy podczas spotkania z klientem. Przygotowaliśmy prezentację, aby przygotowane propozycje przedstawić w jak najbardziej przystępny sposób. W trakcie rozmowy odpowiadaliśmy na pytania klienta, a także podzieliliśmy się pomocnymi tipami. Współpraca ta zaowocowała kolejnym projektem, o którym powiemy już niedługo.